mfnews.ir

انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
کد خبر : ۶۴۸۰
تعداد بازدید: ۹۷۲
رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال از كاهش نقطه سد معبر در عمليات حفاري با همكاري پايگاه پشتيباني شركت حفاري شمال خبر داد و گفت: با اجراي اين برنامه ريزي ها مسائل و مشكلات در حين عمليات حفاري به صورت محسوسي كاهش يافت.

رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال از كاهش نقطه سد معبر در عمليات حفاري با همكاري پايگاه پشتيباني شركت حفاري شمال خبر داد و گفت: با اجراي اين برنامه ريزي ها مسائل و مشكلات در حين عمليات حفاري به صورت محسوسي كاهش يافت.

 

كاهش نقطه سد معبر در عمليات حفاري

به گزارش پايگاه خبري بنياد مستضعفان  صاحب ساران در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني شركت حفاري شمال به بيان فعاليت هاي انجام شده در اداره عمليات حفاري در خشكي پرداخت و گفت: یکی از دغدغه های مهم شركت حفاری شمال در حین عمليات حفاری تعميرات جار یا ضربه زن حفاری بوده است به همين جهت شركت مجبور به خريد يا اجاره جار حفاري از شرکت های داخلی و خارجی می شد.

وي ادامه داد: بر همين اساس پايگاه پشتيباني مناطق جنوب شركت حفاري شمال درصدد برآمد كه جارهاي حفاري را تعمير كند در همين راستا واحد ابزار در گردش در اين پايگاه ايجاد شد.

رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال عنوان كرد: در پايگاه پشتيباني اهواز تعدادی زيادي جار حفاري از پايگاه پشتيباني بهشهر به اهواز منتقل شده بود و به عنوان جار معيوب در انبار وجود داشت.

ساران افزود: پس از تشكيل واحد ابزار در گردش پايگاه پشتيباني مناطق جنوب، بیش از 30 جار در سایز های مختلف تعمير شد كه اين امر موجب شد كه از آن پس تا كنون هيچ نوع جار حفاري از بیرون شركت حفاري شمال اجاره و يا خريداری نشود.

 

وي اعلام كرد: بعد از انتقال جار تعمیری به دكل حفاري به جهت نداشتن شناسنامه جلوگیری و مسائلي از اين دست از به کارگیری آنها در دکل های حفاری توسط كارفرما جلوگيري به عمل آمد اما با تاییدیه اداره كل عمليات حفاري در خشكي بر روی دکل نصب شد و تا کنون پس از گذشت 9 ماه هیچ گونه مشکلی براي جارهای ارسالی بر روی دکل به وجود نیامده است.

صرفه جویی 600 ميليون توماني با تعمير جارهاي حفاري

رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال توضيح داد: هزینه اجاره هر جار روزی 600 هزار تومان است که طی 9 ماه 600 ميليون تومان صرفه جویی را برای شرکت حفاری شمال به دنبال داشته است.

ساران در تشريح فعاليت هاي اداره كل عمليات حفاري در خشكي گفت: ولوهای جانبی مربوط به شیرهای جلوگیری فوران سر چاه (BOP) در یارد اهواز وجود نداشته است و ولوهای شركت حفاري شمال جهت تعمیر به بيرون از شركت ارسال مي شد.

وي اذعان كرد: با تدابيري كه در پايگاه پشتيباني مناطق جنوب انديشيده شد، هم اكنون اغلب ولوها در اين پایگاه تعمیر و آماده به کار مي شوند.

رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال با بيان اينكه 30 تا40 نوع ولو با سایزها و فشارهای مختلف در شركت وجود دارد، افزود: طي سال گذشته در پايگاه پشتيباني اهواز امكان تعمير ولوهاي فوق به وجود آمده است.

ساران تصريح كرد: تعمير يك ولو براي شركت حفاري شمال بالغ بر 300 تا یک میلیون و 500 هزار تومان هزينه دارد اين در حالي است که تعمیر این ولوها در خارج از شرکت هزینه ای بین 2 تا 5 میلیون تومان را بر شرکت تحمیل می کند.

وي يادآور شد: در صورت خرید ولو جدید بر اساس سایز و فشار بين 2 تا 15 میلیون تومان برای شرکت حفاری شمال هزینه در بر خواهد داشت.

 

تعمير؛ 31 بار ارزانتر از خريد

رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال در خصوص تعميرات ولوهاي استند پايپ گفت:  اين ولوها بر روي دكل ها به عنوان ولوهاي خراب انباشته شده بودند كه بر اساس هماهنگي هايي كه پايگاه مناطق پشتيباني جنوب با عمليات خشكي انجام داده، اين ولوها به پايگاه اهواز منتقل و تعميرات لازم روي آنها انجام شد.

ساران با بيان اينكه هم اكنون 25 ولو استند پايپ آماده به كار است، ادامه داد: تعمير ولوهاي استند پايپ بين 400 الي 750 هزار تومان هزينه دارد اين در حالي است كه قيمت خريد هر ولو بالغ بر 18 ميليون تومان است.

 

صرفه جويي 315 ميليون توماني با تعمير هدپيستون

 

وي درباره تعمير هدپيستون اضافه كرد: هد پيستون كه از وسائل مربوط به پمپ گل است با هماهنگي عمليات حفاري در خشكي آماده تعمير و آماده ارسال به دكل است.

رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال با اشاره به اينكه حدود 900 هدپيستون در پايگاه اهواز موجود است،  اظهار كرد: قيمت خريد هر هدپيستون بين 300 الي 400 هزار تومان است كه در پايگاه پشتيباني اهواز بدون هيچ هزينه اي تعمير و آماده فعاليت مي شود.

وي در خصوص كامرون گيج فشار سنج توضيح داد: هزينه خريد اين گيج ها در بازار حدود 13 الي 15 ميليون است كه با همكاري كاركنان بخش ولهد با هزينه اي بالغ بر 600 هزار تومان تعمير شد.


  راندمان كار كامرون گيج فشارسنج به يك هزار ساعت كار مي رسد

رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال ادامه داد: كامرون گيج فشار سنج توسط كاركنان پايگاه پشتيباني مناطق جنوب تعمير و مورد آزمايش قرار گرفته است و توانسته در تست هاي انجام شده سر بلند بيرون آيد.

ساران ابراز اميدواري كرد كه انتظار مي رود كه كامرون گيج فشار سنج كه توسط شركت حفاري شمال تعمير شده است تا يك هزار ساعت بكار گرفته شود.

 

 

افزايش راندمان لاينر با تغيير در طراحي آن ممكن شد

ساران درخصوص تعمير لاينر افزود: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده از سوي شركت حفاري شمال تعمير لاينر ها پس از خريد پمپ ها، نيز در دستور كار قرار گرفت.

وي عنوان كرد: اداره عمليات حفاري در خشكي سايز 170 ميلي متر لاينر را به 180 ميلي متر تبديل كرد بر اين اساس توانست بازدهي آن را همانند يك لاينر تازه و نو ارتقاء دهد.

رئيس كل اداره عمليات حفاري در خشكي شركت حفاري شمال با تاكيد بر اينكه خريد يك لاينر نو يك ميليون و 450 هزار تومان هزينه دارد، اضافه كرد: هزينه تعمير يك لاينر حدود 550 هزار تومان براي شركت حفاري شمال هزينه در بر دارد اين در حالي است كه كاركرد لاينر تعميري با لاينر نو يكسان است.

ساران تشريح كرد: هم اكنون حدود 600 لاينر در پايگاه پشتيباني اهواز موجود است كه با توجه به هزينه تعمير اين لاينرها نسبت به خريدآن، هزينه اي بالغ بر 618 ميليون تومان صرفه جويي را به دنبال خواهد داشت.

وي در پايان تصريح كرد: طبق برنامه ريز هاي انجام شده در اداره عمليات حفاري در خشكي مسائل و مشكلاتي كه بر روي دكل هاي خشكي شركت حفاري شمال وجود دارد كه منجر به كاهش نقطه سد معبر شده است، ضمناً در اين رابطه جا دارد از همكاريهاي همه جانبه مديريتهاي محترم عمليات خشكي و مناطق پشتيباني جنوب و پايگاه اهواز تشكر و قدرداني نمود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین