mfnews.ir

انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
کد خبر : ۶۵۲۷
تعداد بازدید: ۱۷۵۰
پروژه بلوك 16 نقش جهان يكي از پروژه هاي مهم در استان اصفهان مي باشد كه توسط شركت عمران و مسكن بنياد به مرحله اجرا درآمده است.

پروژه بلوك 16 نقش جهان يكي از پروژه هاي مهم در استان اصفهان مي باشد كه توسط شركت عمران و مسكن بنياد به مرحله اجرا درآمده است.

اين پروژه ها با سرمايه گذاري 100% توسط بنياد انجام گرفته و سهم قابل توجه از بازار مسكن استان را به خود اختصاص داده است. اين پروژه در سال 87 آغاز و با همكاري مشاركت مسئولين منطقه در سال 91 به اتمام رسيده و تحويل متقاضيان گرديده است.

 

اهداف كلي پروژه:

كسب سهم بيشتري از بازار منطقه و جلب رضايت مشتريان با توجه به برنده شناخته شده در منطقه.

 

محصول:

8 طبقه روي پيلوت و 2 طبقه زير زمين و 61 واحد مسكوني با 66 باب پاركينگ و 66 باب انباري واحدهاي مسكوني.

پروژه بلوك 18 واحدي اصفهان كه توسط شركت عمران و مسكن اصفهان در خيابان فلاطوري با 68 واحد مسكوني در قطعه زميني به مساحت 18016 مترمربع و زير بناي كل 11201 متر مربع مي‌باشد. تاريخ مصوب پروژه در سال 1388 پروژه در سال 1385 بوده است. اين پروژه در سال 1391 به اتمام رسيده است.

 

اقلام تحويلي پروژه:

اين پروژه: پيش‌بيني 68 واحد مسكوني و 68 باب پاركينگ و 68 باب انباري بوده و كل هزينه پيش‌بيني شده براي اين پروژه 36858 ميليون ريال بوده است و تعداد پاركينگ در زمان تحويل از 68 باب به 74 و تعداد انباري از 68 باب به 76 باب افزايش يافته است.

 

تشريح وضعيت و سطحي استقرار سيستم مديريت پروژه و دستاوردهاي آن:

1-مديريت يكپارچگي پروژه:

در اين حوزه، فرايند آغازين با تهيه منشور پروژه كه در آن مدير پروژه، موقعيت پروژه، اهداف، اقلام تحويلي و ... كه در صفحات قبل به آنها اشاره شده است شروع شده و در ادامه برنامه ريزي پروژه انجام شده و با مشخص شدن اعضاء تيم پروژه، عمليات اجرايي آغاز و همزمان نظارت در همه مراحل ساخت صورت گرفته و در صورت نياز تغييرات فني، برنامه‌اي و ... به صورت مستند در اختيار مدير پروژه قرار گرفته و با هماهنگي و تاييد بخش فني تغييرات لازم صورت پذيرفته است. پس از تكميل پروژه گزارش اختتام تهيه و به عنوان فرايند پاياني به تاييد مدير پروژه رسيده است.

 

2- مديريت محدوده پروژه:

با توجه به منشور پروژه و با نظر كارشناسان، برنامه ريزي كلي انجام گرفته و پروژه به صورت زير شكسته شد:

خاكبرداري، فونداسيون و اسكلت، سفت كاري، تاسيسات برقي و مكانيكي، نازك كاري و محوطه سازي و در پايان اين بخش اقلام تحويلي مشخص شده است.

3-مديريت زمان پروژه:

با توجه به WBSفوق، فعاليت ها، ترتيب و توالي فعاليت ها، تخمين منابع و زمان فعاليت‌ها و در نهايت برنامه زمان بندي براي هر بخش تهيه و به تاييد مدير پروژه رسيده است. همچنين اين برنامه پس از انتخاب پيمانكار مربوطه به وي ابلاغ شده است. در طول مدت اجرا توسط كارشناسان واحد طرح و برنامه و به طور مشخص بخش كنترل پروژه به صورت هفتگي گزارشات كارگاه از روند اجرايي را با حضور در محل كارگاه بررسي نموده و انحرافات احتمالي از برنامه را به صورت گزارشات ماهيانه در اختيار ذي نفعان قرار داده است و با تشكيل جلسات هفتگي در محل كارگاه و

با حضور پيمانكاران عواقب نشاي از تاخيرات مرتباً مورد بررسي قرار گرفته است.

 

4-مديريت هزينه پروژه

قبل از شروع عمليات اجرايي برآورد كلي از اين پروژه صورت گرفته و طرح توجيهي آن با نرم افزار كامفار مورد بررسي قرار گرفته است. همچنين پس از تعيين منابع فعاليت ها در حوزه مديريت زمان، برآورد ريالي اين منابع در اين حوزه انجام و هزينه كل اجراي آن تخمين زده شده و نمودار CashFlow تهيه شده است . با همكاري بخش هاي مالي و كنترل پروژه هزينه‌هاي واقعي و برنامه‌ريزي شده در بازده زماني يكماهه بررسي شده و گزارش آن در اختيار ذي نفعان قرار داده شده است.

 

5-مديريت كيفيت پروژه:

ابتدا توسط بخش فني مصالح مورد نياز از لحاظ مقدار و نوع(جنس مصالح) تهيه شده و استانداردهاي اجرايي در اختيار مدير پروژه قرار داده شده است. سپس بخش كنترل كيفيت شركت بوسيله فرم هاي طراحي شده اطلاعات لازم را توسط ناظران فني پروژه دريافت نموده و با تشكيل جلسات دوره‌اي و در حضور كميته‌هاي فني موارد لازم را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و تغييرات احتمالي توسط مدير پروژه به عوامل اجرايي انتقال داده شده و ناظران مستقيم متعهد شده‌اند براساس استانداردهاي تعريف شده كار را از پيمانكار تحويل بگيرند.

 

6-مديريت منابع انساني:

در اولين گام اعضاء تيم پروژه مشخص گرديده و وظايف هر يك به صورت مستند در اختيار آنها قرار گرفته است. همچنين مدير پروژه با تشكيل جلسه‌اي هماهنگي هاي لازم بين اعضاء را متذكر شده است. در بخش اجرا همزمان با برآورد منابع، نيروي انساني مورد نياز فاليت ها شناسايي شده و در اختيار پيمانكاران قرارداده شده است. از طرف ديگر براي هر يك از افراد كارت شناسايي صادر گرديده و عملكرد هر شخص در قبال وظايف محوله تحت نظارت مسئول مربوطه انجام شده است.

 

7-مديريت ارتباطات پروژه:

در منشور پروژه ذي نفعان مشخص گرديده و گزارشات مورد نياز هر يك به صورت دوره‌هاي (هفتگي يا ماهيانه) در اختيار آنها قرار داده شده است. در بخش ارتباط با پيمانكاران نيز تمامي ارتباطات به صورت مكاتبه‌اي به واسطه مدير پروژه انجام شده است.

 

8-مديريت ريسك پروژه:

در زمان برنامه‍ ريزي، احتمال توقف عمليات به دلايلي همچون، بارندگي، عدم تامين به موقع منابع مالي (تسهيلات)، تغييرات فني(نقشه‌ها) و ... مورد توجه قرار گرفته و تصميمات لازم در خصوص  چگونگي برخورد با آنها گرفته شده است.

 

9- مديريت تداركات پروژه:

در فرايند برنامه ريزي، مسئول تداركات پروژه مشخص گرديده و تمامي درخواست ها به صورت مستند در اختيار وي قرار گرفته تا اقدام لازم انجام شود. همچنين مقرر گرديد در خواست ها به صورت برنامه ريزي شده و حداقل 10 روز زودتر در اختيار مسئول مربوطه قرار گيرد تا وي زمان كافي براي بررسي و اخذ استعلام ها داشته باشد و پس از تاييد مدير پروژه خريد نهايي صورت پذيرد تا به موقع در اختيار درخواست كننده قرار داده شده و از توقف پروژه جلوگيري به عمل آيد.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: