mfnews.ir

انتشار: ۱۶:۵۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۳
کد خبر : ۶۶۲۵
تعداد بازدید: ۲۰۳۸
پروژه بهسازي و نوسازي خط كاشي ساحل دو چيني ايران در 15 مرداد ماه 87 آغاز و حدودا يكسال بعد در 15 مهر ماه 88 به پايان رسيد اين پروژه با هدف كاهش قيمت تمام شده و افزايش سرانه توليد و ايجاد تنوع محصولات توليدي با حجم سرمايه گذاري بالغ بر 58292 ميليون ريال اجرا شد.

پروژه بهسازي و نوسازي خط كاشي ساحل دو چيني ايران در 15 مرداد ماه 87 آغاز و حدودا يكسال بعد در 15 مهر ماه 88 به پايان رسيد اين پروژه با هدف  كاهش قيمت تمام شده و افزايش سرانه توليد و ايجاد تنوع محصولات توليدي با حجم سرمايه گذاري بالغ بر 58292 ميليون ريال اجرا شد.

 

تأثیرات اقتصادی :

با توجه به توقف تولید سایز 25*20 که با تکنولوژی تونلی قدیمی در این خط تولید میگردید و جایگزینی آن با سایزهای 33*60 ،50*50، 60*60 و 40*80 ، حاشیه سود خط تولید افزایش یافته و در طول دوران 10 ساله بهره برداری ما بتفاوت درآمد در شرایط فعلی و قبلی در حدود 381 میلیارد ریال برآورد میگردد و این در حالی است که تا پایان سال 1392 و بر طبق عملکرد واقعی این رقم بالغ بر 80 میلیارد ریال بوده است.

درصد درجه یک محصولات از 0% به 45% در ابتدای سال 1393 رسیده است و این اختلاف در درجه بندی محصولات نیز اثرات اقتصادی و سودآوری مناسبی را فراهم آورده است . همچنین قبل از پروژه بهسازی ، ضایعات این خط تولید در حدود 15 درصد بوده و با تغییر تکنولوژی به سیستم رولری ضایعات خط تولید پس از اجرای پروژه در محدوده 6 تا 7 % قرار گرفته است .

از سال 1392 تولید با لعاب شیشه ای که ذائقه فعلی بازار کاشی کف میباشد نیز در این خط انجام گردیده که ارزش افزوده ای در حدود 10% بالاتر از لعابهای مات و اپک را متوجه مجموعه کرده است وهمچنین سرانه ارزش فروش و سرانه تولید نیز افزایش یافته است .

با توجه به اینکه محصولات این خط تولید با نام تجاری "سپید کاشی" به بازار عرضه گردید و در ادامه با تأسیس برند سپید ، رویکرد جدیدی از شرکت ایرانا در بازار نمایان شد و با شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران و عرضه سایزهای جدید ، ورود به محدوده ای جدید در بازار نمود پیدا کرد .

با توجه به بسته بندی ویژه و شبکه فروش مجزای برند سپید ، محصولات این خط تولید در آینده نزدیک جایگاه ویژه تری در بازار به خود اختصاص خواهند داد .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: