mfnews.ir

انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳
کد خبر : ۶۶۳۴
تعداد بازدید: ۱۵۶۹
مركز اسناد فني و سامانه نرم افزاري مديريت اسناد و مدارك فني و مهندسي با هدف اعتلاي مديريت دانش در شركت حفاري شمال راه اندازي شده است.

مركز اسناد فني و سامانه نرم افزاري مديريت اسناد و مدارك فني و مهندسي با هدف اعتلاي مديريت دانش در شركت حفاري شمال راه اندازي  شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان به نقل از سایت شرکت حفاری شمال :مركز اسناد فني و مهندسي شركت حفاري شمال  در راستاي اهداف و انجام فعاليت هاي سازمان برپايه دانش و اطلاعات علمي و به منظور مجتمع كردن منابع اطلاعات فني، مهندسي براي كاركنان سازمان، تقويت حافظه سازماني، سازماندهي نقشه ها، مدارك فني، گواهينامه ها، كتابچه هاي نصب و راه اندازي  و نگهداري كليه سكو هاي عمليات حفاري دريايي و دكل هاي عمليات خشكي، شناور ها و ساير تجهيزات عملياتي شركت حفاري شمال در حوزه معاونت فني و مهندسي تاسيس شد.

 

تشكيل كارگروه پروژه

پس از بررسي هاي كارشناسي در مورد چگونگي و روشهاي مختلف پياده سازي و در نظر گرفتن پارامترهاي مختلف نظير هزينه ها و زمان انجام پروژه راه اندازي مركز اسناد فني و سامانه نرم افزاري مديريت اسناد و مدارك فني و مهندسي، با توجه به ظرفيتها و پتانسيل بالاي كارشناسي موجود در سازمان و به منظور كاهش هزينه پياده سازي مصوب شد كه پياده سازي پروژه توسط نيروهاي داخلي سازمان انجام پذيرد.

 

 پس از آن با همكاري مشترك مديريت هاي فاوا و اتوماسيون صنعتي و امور مهندسي و همچنين با نظارت معاون مدير عامل در امور فني و مهندسي تيم اجرايي پروژه متشكل از كارشناسان مديريت هاي فاوا و اتوماسيون صنعتي و امور مهندسي تشكيل شد.

 اهم وظايف كارگروه و تيم اجرايي پروژه:

-           طراحي و توسعه سامانه نرم افزاري مديريت اسناد و مدارك فني و مهندسي

-           ارزشيابي اسناد حوزه فني و مهندسي

-           طبقه بندي اسناد حوزه فني و مهندسي

-           تهيه دستورالعمل اسكن اسناد

-           تعريف و تشخيص سطوح دسترسي به اسناد فني و مهندسي

-           پيش بيني حجم فضاي ذخيره سازي كوتاه مدت، ميان مدت، بلند مدت

-           تهيه دستورالعمل پشتيبان گيري و جلوگيري از فاجعه

 

 طراحي سامانه نرم افزاري مديريت اسناد

دسترسي به موقع و استفاده بهينه از اطلاعات موجود در مركز اسناد فني و مهندسي يكي از دغدغه هاي مديران و كارشناسان عملياتي سازمان است لذا با هدف جلوگيري از اتلاف منابع، صرفه جويي در زمان دسترسي آسان و به موقع و مديريت بهتر دانش در سازمان واحد طراحي، توسعه و نگهداري سامانه هاي نرم افزاري مديريت فاوا و اتوماسيون صنعتي با استفاده از ظرفيت هاي داخلي و درون سازماني نسبت به طراحي سامانه مديريت اسناد و مدارك فني و مهندسي اقدام كرد.

 

حال با توجه به اين كه برخي متخصصين مديريت دانش را توجه به فعاليتهاي جاري سازمان كه در آنها دانش جمع آوري مي شود و انتشار مي يابد و در نهايت در يك محيط رقابتي سازمان را به موفقيت مي رساند، مي دانند مي توان استقرار سامانه نرم افزاري مديريت اسناد و مدارك فني و مهندسي را گام نخست در استقرار مديريت دانش در شركت حفاري شمال تلقي كرد.

 

 دلايل نياز به سامانه مديريت اسناد و مدارك فني و مهندسي :

-           كوتاه بودن عمر اسناد كاغذي

-           امكان صدمه ديدن و پاره شدن اسناد كاغذي در حين استفاده از اطلاعات موجود در اسناد

-           نياز به بايگاني هاي عريض و طويل جهت حفظ و نگهداري اسناد كاغذي كه در حجم زياد وجود دارند

-           كاهش چشمگير هزينه

-           احتمال مفقود، معدوم و يا مخدوش شدن اطلاعات مكتوب بر اسناد كاغذي

-           احتمال وقوع حوادث قهريه اعم از آتش سوزي، زلزله، سيل، جنگ، سرقت و ... كه باعث از ميان رفتن اصل اطلاعات موجود به صورت اسناد كاغذي خواهد شد و ديگر امكان دستيابي به اصل اطلاعات وجود نخواهد داشت.

-           پايين بودن سرعت بازيابي اطلاعات و درنتيجه كاهش سرعت در انجام امور اطلاع رساني كه اين خود باعث صرف وقت زياد و افزاايش هزنيه هاي جاري خواهد شد.

 

 اهم امكانات سامانه:

-           دارا بودن روشهاي دسترسي به اسناد متعدد و پيشرفته

-           مديريت و كنترل نسخه هاي متعدد يك سند(VERSION CONTROL)

-           امنيت اطلاعات در كليه سطوح دسترسي

-           بازيابي سريع اطلاعات و نمايش اسناد در كوتاهترين زمان

-           جستجو و بازيابي اسناد بر اساس كليد واژه مورد نظر

-           جستجو به صورت WILD CARD  ،تركيبي(AND & OR)

-           INTERGRATION و اتصال به سيستم هاي ERP و نرم افزار هاي كاربردي با استفاده از روشهاي استاندارد تبادل داده ها نظير Web service

-           قابليت به كارگيري نرم افزار در محيط web از طريق كامپيوتر روميزي،لپ تاپ، تبلت و انواع تلفن هاي همراه هوشمند(Ios,Android,…)

-           تشكيل index به صورت هوشمندانه از اسناد موجود در سامانه

-           امكان سرويس دهي به تعداد كاربران نا محدود و تحت شبكه به صورت همزمان

 

 تكنولوژي سامانه:

Microsoft share point 2013: بستري نرم افزاري جهت يكپارچه سازي و مديريت اطلاعات و ارتباطات گروه هاي كاري در سازمان به صورت تحت وب است. اين بستر نرم افزاري با قابليت هاي توسعه پذيري انعطاف پذيري در مقابل تغييرات و يكپارچگي با مجموعه OffIce  نمايي كاربر پسند و ساده امكان توسعه سامانه هاي نرم افزاري سفارشي و اختصاصي را براي سازمان ها فراهم مي كند.

 

 دسترسي به سامانه:

سامانه از طريق آدرسhttp://ta.ndco.ir  در كليه دكل ها و سكوهاي حفاري و ساختمان هاي ستادي سازمان در دسترس است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: