mfnews.ir

انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۳
کد خبر : ۶۸۳۱
تعداد بازدید: ۲۴۵۱
رئيس اداره ترابري شركت حفاري شمال مي گويد: جابجايي دستگاه حفاري NDC116 شركت حفاري شمال در يك عمليات سخت و پيچيده فني در مسافتي به طول 610 كيلومتر جا به جا و در موقعيت عملياتي جديد با موفقیت مستقر شد.

رئيس اداره ترابري شركت حفاري شمال مي گويد: جابجايي دستگاه حفاري NDC116 شركت حفاري شمال در يك عمليات سخت و پيچيده فني در مسافتي به طول 610 كيلومتر جا به جا و در موقعيت عملياتي جديد  با موفقیت مستقر شد.

 

عبدالله ميناوي در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني شركت حفاري شمال با اعلام اين خبر افزود: دستگاه حفاري NDC116 كه پيش از اين در چاه شماره 21 سرخون مشغول عمليات حفاري بود پس از طي مسافتي بالغ بر 610 كيلومتر شامل 530 كيلومتر جاده آسفالته و 80 كيلومتر جاده شني، كوهستاني و صعب العبور است در محل چاه شماره 12 وراوي مستقر شده است.

 وي ادامه داد: چاه شماره 12 وراوي در انتهاي منطقه وراوي قرار دارد كه از لحاظ موقعيت جغرافيايي، جاده اي با دسترسي بسيار خطرناك، حادثه آفرين و صعب العبور دارد.

 

به گفته ميناوي جاده دسترسي به چاه شماره 12 وراوي علاوه بر دارا بودن بعد مسافت از مسيرهاي اصلي و نبود امكانات مناسب، شيب هاي تند در مقياس 40 درجه و پيچ هاي S شكل متصل به هم با زوايه 180 درجه دارد و اين مساله جابجايي تمامي محموله هاي دكل حفاري را با مشكلات متعدد مواجه مي كند.

 رئيس اداره ترابري شركت حفاري شمال تصريح كرد: دستگاه حفاري NDC116 در قالب يكصد و سي و پنج محموله از جمله كمرشكن هاي 7 و 11 محوره و تريلر كفي ار محل عمليات سابق در سرخون بندر عباس (چاه شماره 21) بارگيري و در گردنه وراروي تخليه و مجدداً توسط ماشين آلات ويژه حمل و به موقعيت جديد چاه شماره 12 وراوي منتقل و تخليه شده اند.

 وي با اشاره به اينكه جابجايي دستگاه حفاري NDC116 در واقع جابجايي دو دستگاه حفاري خشكي محسوب مي شود، اظهار كرد: اين جابجايي با همكاري مديريت هاي مختلف شركت حفاري شمال انجام شد و در نهايت نادرترين، سخت ترين و پيچيده ترين عمليات جابجايي يك دكل حفاري در كشور با موفقيت به اتمام رسد.

 

ميناوي اذعان كرد: فاصله ابتداي جاده ورودي به منطقه عملياتي وراوي تا محل لوكيشن حدود 56 كيلومتر است كه 48 كيلومتر مسير كوهستاني و صعب العبور و 8 كيلومتر آن نيز خاكي، شني بوده است؛ به همين دليل ماهيت عمليات جابجايي اين دكل بسيار خاص تلقي مي شود.

 

رئيس اداره ترابري شركت حفاري شمال يادآور شد: از ابتداي مسير ورودي تا محل لوكيشن 70 پيچ با زاويه 180 درجه و چندين شيب تند وجود دارد كه اين شيب ها موجب كاهش قدرت و توان خودروهاي حامل محموله هاي درحال جابجايي مي شد.

 وي توضيح داد: در فواصلي از مسير جابجاي دستگاه حفاري NDC116، با توجه به پيچ، شيب تند و ناهمواري جاده، اين مسير نا ايمن و خطر آفرين به نظر مي رسد، اما با هماهنگي هاي صورت گرفته اين جابجايي بدون كوچكترين مشكلي انجام شد.

 

ميناوي ادامه داد: پيشتر و در ارزيابي مسير اعلام شد كه با توجه به كوهستاني بودن جاده به خصوص مسير شني منتهي به لوكيشن كه با تراشيدن كوه بستر جاده، امكان ريزش جداره هاي كوه فراوان است و عرض جاده بين 5.5 تا 6.5 متر است كه امكان تردد دو دستگاه خودروي سنگين به طور همزمان در كنار هم وجود ندارد، اما در نهايت برنامه ريزي تخصصي و نظارت جامع بر عمليات انتقال موجب شد تا اين عمليات با موفقيت به پايان رسد و دكل 116 در موقعيت جديد نصب و آماده اجراي حفاري است.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: