mfnews.ir

انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
کد خبر : ۷۱۰۸
تعداد بازدید: ۱۵۸۵
تشریح دستاورد های حضور سیناریل پارس در سمینار راهبردی کسب و کار
نمایندگان شرکت سینا ریل پارس در سومین سمینار بین المللی مدیریت راهبردی کسب و کار ( MBA & DBA ) حضور پیدا کردند.

نمایندگان شرکت سینا ریل پارس در سومین سمینار بین المللی مدیریت راهبردی کسب و کار ( MBA & DBA ) حضور پیدا کردند.

 مهندس ساطعی: عملکرد، رابطه و برند سازی از مهمترین اهداف بازاریابی رابطه مند به شمار می رود

 به گزارش  پایگاه خبری بنیاد مستضعفان به نقل از روابط عمومی سینا ریل پارس؛ مهندس ساطعی مدیر عامل شرکت سینا ریل پارس با اشاره به دستاوردهای حضور در این کنفرانس توضیح داد:  نوآوری در رهبری کسب و کار، مدیریت منابع انسانی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت بازاریابی،تبلیغات و فروش،مدیریت مالی با تمرکز بر راهبرد رقابتی از جمله رویکردهای این همایش بود. محور اصلی این همایش نوآوری و تغییر نگرش مدیریتی، همچنین ارائه تلفیقی از تئوریها و مدلهای کاربردی اندیشیدن در برگزاری این کنفرانس بود.

 

مهندس ساطعی با بیان اینکه یکی از مشکلات کسب و کار فعلی عدم آشنایی با فضای کسب و کار در کشور است، گفت: تبیین راهبردهای نوآوری در مدیریت راهبردی کسب و کار، آشنایی با فضای کسب و کار فعلی کشور، شناخت و اولویت بندی مشکلات مدیران کسب و کار ایرانی، آسیب شناسی مدلهای رفتار و نظام های مدیریتی رایج در فضای کسب و کار ایران، پرورش مهارتهای مدیریتی مدیران کسب و کار ایرانی از اهداف و سیاستهای فضای بازار و کسب و کار کشور است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مهارت به کار گرفتن دانایی و سنجش سودمندی دانش مشخصی برای انجام یک کار، خود نیازمند آموزش ها و تجربیات زیادی است. به باور پیتر دراکر، پدر مدیریت نوین «مدیران با همه مهارت های مورد نیازشان به دنیا نمی آیند» در نتیجه آموختن هوشمندانه این مهارت ها در روزگاری که یک سو فرصت کوتاه است و جریان دگرگونی ها همه چیز را می بلعد و از دیگر سو همتایان بی وقفه در تکاپو هستند امری بسیار حیاتی است.

 

مهندس ساطعی افزود: دانش و مهارت راه اندازی، مدیریت و توسعه کسب و کار از جمله کلیدی ترین نیازهای هر سازمان و فرد صاحب حرفه ای است به ویژه در عصری که فرصت ها دیر به وجود آمده و بهره گیری از آن ها در محیط رقابتی و متحول امروز پیچیده تر خواهد بود. بی گمان مدیران و صاحبان کسب و کار برای راهبری سازمان خودشان در نشیب و فراز بازار، بیش از هر چیز به مهارت های کلیدی مدیریت و رهبری نیاز دارند در نتیجه می تواند گفت نقطه آغاز حرکت به سمت تعالی از پرورش مدیران آغاز می شود.   هم اکنون در سطح جهان به DBA به عنوان یک دوره عالی جهت سرمایه گذاری نگاه می شود و با توجه به اثربخشی های آن بسیار مورد توجه می باشد. محتوای دوره های DBA بر خلاف دوره های دانشگاهی هم چون PHD مدیریت که بیشتر متوجه علم و اصول نظری مدیریت هستند، بیشتر به سمت اجرا و عملی سازی برنامه ها متمایل است.  در مدیریت بیزنس D.B.A. و Ph.D. بیشتر اوقات مشابه هم هستند . D.B.A. ممکن است تخصص هایی مانند حسابداری ، مالی ، مدیریت ، بازاریابی و مدیریت عملیات داشته باشد .

 

مدیر عامل شرکت سینا ریل پارس در خصوص بازار یابی رابطه مند گفت: امروزه شرکتها علاوه بر تدوين استراتژي هايي براي جذب مشتريان جديد و انجام معامله با آنها درصدد برآمده اند تا مشتريان کنوني را نيز حفظ کنند و رابطه اي دائمي با آنها به وجود آورند. بعبارتي بهتر، آنها دريافته‌اند که از دست دادن يک مشتري چيزي بيشتر از دست دادن يک قلم فروش است و آن به معني از دست دادن کل جريان خريد هايي است که مشتري مي توانست در طول زندگي خود يا دوره زماني که خريدار محصولات شرکت بود، انجام دهد. بعبارتي شرکتها به دنبال کسب ارزش دوره عمر مشتريان خود هستند.

ارزش دوره عمر مشتري عبارت است از ارزش فعلي جريان منافعي که شرکت در صورت از دست ندادن مشتري خود مي تواند از او به دست آورد. بنابراين تلاش در راه حفظ و نگهداري مشتريان از نظر اقتصادي مقرون بصرفه بوده و مورد توجه شرکت هاست.

 

مهندس ساطعی گفت: بازاريابي رابطه مند تمام گام هايي است که شرکت جهت شناخت و ارائه خدمات بهتر به مشتريان با ارزش خود بر مي دارد. بازاريابي رابطه مند، فرايند مستمر جهت شناسايي و ايجاد ارزشهاي جديد براي مشتريان است که در آن منافع دو جانبه مورد توجه قرار دارد و اين منافع در طول دوره عمر مشتري با او تقسيم مي شود. در بازاریابی رابطه مند، مبادله یکی از مفاهیم محوري است. باگوزي (1975) بیان می کند که هسته بازاریابی، مبادله ارزش ها در ارتباطات مختلف است. قدرت شرکاي مبادله اي در یک مبادله تجاري با هم برابر نیست زیرا آنها داراي منابع مختلفی هستند.

او در مجموع مهمترین ملزومات روابط پایدار در بازاریابی رابطه مند به شرح زیر دانست:

. نقطه شروع بازاریابی، مشتریان و نیازهایشان می باشد.

. اهداف خریدار-فروشنده، روابط دو جانبه را تحت تأثیر قرار می دهد.

. مبادله که مفهوم مرکزي در بازاریابی رابطه مند می باشد.

. مقاصد مختلفی براي ایجاد ارتباط وجود دارد.

. براي حفظ روابط، باید به وعده ها عمل شود.

. اعتماد دوطرفه، عامل اصلی در ارتباطات پایدار می باشد.

. وابستگی و تعهد در روابط وجود دارد.

. برقراری ارتباط ضروری است

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: