mfnews.ir

انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
کد خبر : ۹۳۱۴
تعداد بازدید: ۱۵۱۱
با توزیع مطالب جذاب در شبکه‌های اجتماعی میزان اشتراک‌گذاری این مطالب بیشتر شده و مخاطبان بیشتری را به سمت برند شما جلب می‌کنند.

یکی از مواردی که با گذشت زمان هنوز هم پا بر جا هست تمایل انسان جهت دریافت اطلاع از اخبار کسب و کار ها در حوزه‌های مختلف است. با گسترش فضای وب بیشتر افراد دوست دارند اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت به دست آورند.

 از این رو انتشار اطلاعیه‌های مطبوعاتی و فعالیت‌های روابط عمومی تحت وب نیز رونق بسیاری داشته‌ است. بنابراین تنها کاربران و خوانندگان نیستند که به اخبار آنلاین روی آورده‌اند بلکه ابزارهای جستجو نیز در حال تلاش برای تحقق این هدف هستند.

 

در حقیقت اطلاعیه‌های مطبوعاتی و اخبار کسب و کار ها نه تنها ابزاری برای بهبود سئوی سایت هستند بلکه به عنوان ابزاری برای گسترش برندینگ و اعتبار بخشی به شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتشار این آگهی‌ها راه‌حلی عالی برای ارائه محصولات و خدمات شرکت نیز محسوب می‌شوند؛ با توزیع مطالب جذاب در شبکه‌های اجتماعی میزان اشتراک‌گذاری این مطالب بیشتر شده و مخاطبان بیشتری را به سمت برند شما جلب می‌کنند.

 

آگهی مطبوعاتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به کمک گستره عظیمی از کلمات در مورد عملکرد شرکت و برند خود توضیحاتی را ارائه دهید. توجه داشته باشید که این آگهی به صورتی کاملا اخلاقی به پوشش خبری نام تجاری شما از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد. در ادامه این مطلب قوانینی که برای انتشار اخبار کسب و کارها باید رعایت شوند مورد بررسی قرار می‌گیرند:

 

قانون شماره‌ی ۱: چگونه شروع به نوشتن آگهی‌های خبری بکنیم؟

 

اگر تا کنون تجربه‌ی نوشتن یک آگهی مطبوعاتی یا خبری را ندارید بهتر است از یک نویسنده حرفه‌ای کمک بگیرید. شما باید یک داستان حیرت‌انگیز بنویسید تا مورد توجه قرار گیرید.

آگهی مطبوعاتی می‌تواند برای هر موضوعی که ارزش خبری دارد در نظر گرفته شود. در نوشتن هر آگهی یا خبر  لازم است که مواردی مانند هدف، نکات نگارشی، استفاده از دستور زبان مناسب، انتخاب عنوان مناسب و … رعایت شود.

 

قانون شماره‌ی ۲: قبل از نوشتن آگهی مخاطبان خود را بشناسید

 

قبل از تولید هر نوع محتوایی لازم است تا مخاطبان خود را به خوبی شناخته و درک کنید. تحقیقات انجام گرفته حاکی از آن است که درک مخاطب می‌تواند رسیدن به هدف را آسانتر کند. برای قابل درک بودن آگهی مطبوعاتی خود سعی کنید در کنار حفظ ارزش خبری، آن را به ساده‌ترین صورت ممکن بنویسید.

 

قانون شماره ۳: هدف‌گذاری مناسب داشته باشید

 

هر خبری قبل از توزیع هدف‌گذاری می‌شود تا کسب و کارها را به اهدافشان نزدیک‌تر کند. هر چند ممکن است افراد مختلف برداشت‌های متفاوتی از اخبار و آگهی‌های منتشر شده داشته باشند اما در نهایت هدف هدایت ترافیک ورودی به سایت و کسب درآمد و جذب مشتری است. بنابراین قبل از توزیع اخبار کسب‌ وکار ها لازم است که مطمئن شوید شرکت شما با محتوایی که تولید کرده به اهداف کامل خود دست می‌یابد.

 

قانون شماره ۴: اصول تولید محتوا را رعایت کنید

 

به یاد داشته باشید که آگهی‌های مطبوعاتی برای برندها بسیار مهم بوده و صحیح نوشتن آن نقش بزرگی در اثربخشی آن خواهد داشت. زیرا مطالب جذاب سبب دریافت بک‌لینک شده و در نهایت سئوی شما را بهبود می‌بخشد.

سعی کنید درک درستی از بازار کار برند خود داشته باشید تا با ارائه اطلاعات صحیح در آگهی مطبوعاتی خود مردم را از مزایای رقابتی برند خود آگاه کنید. همچنین سعی کنید تیترهای جذابی برای خبرهای خود انتخاب کنید تا مخاطبان را به سمت خود جلب کند. یک تیتر جذاب تعامل با کاربران را بیشتر می‌کند.

 

قانون شماره‌ی ۵: از قوانین ویرایش مطلب بهره بگیرید

 

ویراستاران آگهی‌های مطبوعاتی، روزنامه‌ها و سایت‌های خبری آنلاین در زمینه‌ی سبک و لحن و رعایت نکات دستوری سختگیرانه عمل می‌کنند که بتوانند تا جای ممکن اشتباهات دستوری و املایی را کاهش داده و نثر روانی را منتشر کنند. به عنوان یک خبرنگار یا نویسنده اطلاعیه مطبوعاتی لازم است به تمام نکاتی که از سوی سردبیر اعلام می‌شود توجه کنید تا آگهی شما بی‌نقص بوده و مورد پذیرش عام مردم قرار گیرد.

 

قانون شماره‌ی ۶: برای تهیه‌ی آگهی‌های مطبوعاتی با دیگران مشورت کنید

 

کار تیمی سبب موفقیت بیشتر در تهیه‌ی آگهی‌های مطبوعاتی و اطلاعیه‌های مربوط به اخبار کسب و کارها می‌شود. زیرا در کار تیمی ایده‌های مختلف با هم ترکیب شده و امکان طوفان فکری و یا همان Brainstorming چندین برابر می‌شود. همین تنوع ایده سبب جذب مخاطبان مختلف به سمت برند شما شده و کیفیت و تعامل با مخاطب را افزایش می‌دهد و احتمال موفقیت ما را بیشتر می‌کند.

 

قانون شماره‌ی ۷: از قانون صلیب برای افزایش اعتبار برند خود استفاده کنید

 

قانون صلیب موارد مختلفی از جمله شکل رایگانی از تبلیغات را شامل می‌شود که می‌تواند نقش موثری در ارتباطات رسانه‌ای کسب و کارها داشته باشد؛ روابط عمومی تنها یکی از این موارد است. سه اصل کلی که همواره در تمام کسب و کارها اعمال می‌شوند: هزینه، کنترل و اعتبار است.

برای پیشرفت بیشتر کسب و کار خود می‌توانید برای خود شرکای تجاری انتخاب کنید و به کمک آن‌ها به توزیع آگهی مطبوعاتی مربوط به اخبار کسب و کار خود بپردازید که این کار علاوه بر کاهش هزینه، اعتبار نام تجاری و تعداد مشتریان شما را نیز افزایش می‌دهد.

 

قانون شماره‌ی ۸: محتوای خود را در کانال‌های مناسب توزیع کنید

 

نکته‌ی مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که هیچ توزیع خوبی ارزان به دست نمی‌آید. به منظور بهبود توزیع آنلاین آگهی مطبوعاتی خود لازم است در ابتدا کانال‌ها و رسانه‌های مناسبی را برای این کار پیدا کنید و سپس مطالب خود را بر روی آن‌ها توزیع کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید از هزینه توزیع کم بگذارید و تا جایی که لازم است در این کانال‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا مطلب توسط افراد مختلفی دیده و خوانده شود و به شناخته شدن برند شما کمک کند.

 

قانون شماره ۹: عدم انتشار محتوای مشابه یا یکسان

 

سعی کنید از انتشار محتوای مشابه در سایت خود اجتناب کنید. یه همین دلیل نیازی به انتشار مجدد آگهی مطبوعاتی یا اطلاعیه خبری که برای معرفی برند خود تهیه کرده‌اید نیست. بلکه برای به اشتراک‌گذاری آن با مخاطبان وب‌سایت خود کافی است یک یا چند پاراگراف در مورد آن بنویسید و سپس به آگهی اصلی لینک دهید تا مخاطبان وب‌سایت شما نیز از انتشار آن باخبر شده و در جریان اهداف شما باشند.

 

قانون شماره ۱۰: سئو و استفاده تصاویر را فراموش نکنید

 

بهبود سئوی سایت موثرترین روش برای دیده شدن خبر مطبوعاتی کسب و کار شما است. در مرحله اول تهیه‌ی یک محتوای جذاب و سپس انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانند موثرترین گام‌ها برای در راس قرار گرفتن مطلب شما و دریافت بک لینک باشد. همچنین افزودن محتوای چندرسانه‌ای مثل فیلم و عکس می‌تواند جذابیت خبر شما را چندین برابر کرده و آن را برای همه افراد قابل فهم گرداند.

منبع : مجله روابط عمومی اخبار رسمی 

http://blog.akhbarrasmi.com/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: