mfnews.ir

انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
کد خبر : ۹۶۸۶
تعداد بازدید: ۱۲۴۷
هتل پارسیان آزادی چندسالی است که افتخار میزبانی از تیم ملی فوتبال را داشته است به گونه ای که نام هتل به عنوان محل گردهمایی اردوهای تیم مدام در تمام رسانه ها برده می شود

هتل پارسیان آزادی چندسالی است که افتخار میزبانی از تیم ملی فوتبال را داشته است به گونه ای که نام  هتل  به عنوان محل گردهمایی اردوهای تیم مدام در تمام رسانه ها برده می شود. 

 به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان به نقل از روابط عمومی هتل پارسیان آزادی ، در این دوره پذیرایی از  تیم ملی در اتاق ها و سالن پانیذ و کلوپ ورزشی هتل پارسیان آزادی ،تیم ملی فوتبال ایران موفق شد چهارمین دیدار خود از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه مقابل کره‌جنوبی را با پیروزی پشت سر گذاشته تا هم صدرنشینی‌اش را در گروه اول رقابت‌ها تضمین کند و هم تقریبا خیالش از صعود به جام جهانی کمی آسوده شود.

 شیرینی این برد وقتی کامل شد که تیم فوتبال با برتری مقابل تیم باکیفیت کره‌جنوبی در حضور حداکثری تماشاگرانش به 3 امتیاز ارزشمند دیگر در راه صعود به جام جهانی 2018 روسیه دست پیدا کرد، ضمن اینکه تیم ملی پس از حدود 4 سال در بازی‌های رسمی در قاره کهن همچنان شکست ناپذیر باقی ماند تا امروز به شاگردان کی‌روش در سطح قاره، احترام خاصی بابت نمایش فوتبالی این تیم گذاشته شود.

 

آنچه در این خبرها برای کارکنان و مخاطبان هتل پارسیان آزادی خودنمایی می کند همین حضوردر این خاطرات شیرین به همراه تمام ملت ایران است.

 

تغذیه ویژه فوتبالیست های ملی

اما خالی از لطف نیست که بدانید پذیرایی و نوع تغذیه فوتبالیست های حرفه ای در سطح ملی بسیار حساس است و این وظیفه آشپزان حرفه ای هتل است که با وسواس بسیار با این نوع تغذیه و پخت وپز آشنا شوند و نیازهای این تیم محبوب را برآورده کنند.شاهد موفقیت آنان نیز همراهی آنان با تیم ملی در اردوهای برون مرزی  به عنوان آشپز مخصوص بوده است.

 

این حساسیت به این دلیل است که فوتبال، بازی ای است كه بدن در جریان آن ( بسته به شرایط بازی ) از كمترین حد تا بیشترین فشار را تحمل می كند. یك فوتبالیست در سطح عالی از 7 تا 12 كیلومتر در هر بازی می دود. بیشترین میزان دوندگی را بسته به سیستم های مختلف بازی، پیستون های كناری، هافبك ها و فورواردها دارند و كمترین میزان دوندگی را مدافعان جلوزن، پوششی و دروازه بان، هر فوتبالیست در هر بازی فوتبال، حدود 1000 فعالیت مختلف را از نوع را حت تر ( فشار كمتر) تا نوع مشكل تر آن ( بیشترین فشار) تحمل می كند. با توجه به پیشرفت سرعتی و قدرتی فوتبال در سالهایی اخیر، هنوز هم در صد بیشتری از1000 فعالیت مختلف را تشكیل می دهد. از نظر زمانی، فعالیت های با فشار كمتر حدود 5 برابر بیشتر از فعالیت های با فشاربیشتر، زمان می برند. نبض هر فوتبالیست حین بازی بین 120 تا 210 بار در دقیقه نوسان دارد و متوسط میزان نبض بازیكن درهر بازی فوتبال حدود 170 است.

بنابراین به دلایل زیر هتل باید در پذیرایی از فوتبالیست های حرفه ای در ارائه سرویس خود دقت كند:

1- تغذیه ورزشكاربا فرد معمولی كاملا متفاوت است.

2- غذا باید نیازهای تمرینی را جبران كند و به حداكثر موثر بودن تمرینی برسد.

3- تغذیه باید مكمل رشد بدن باشد.

4-  و فوتبالیت با خوردن غذا باید بیشترین میزان تمركز حواس و دقت را به دست آورد.

5- نوع پذیرایی باید بتواند از آسیب دیدگی ها و بیماری ها ( عفونت ها) جلوگیری كرده ، به درمان آنها كمك كند و زمان آسیب دیدگی ها و بیماری را كاهش دهد و تحمل فشارهای جانبی مثل مسافرت ها را داشته باشد.

در نهایت هتل باید بتواند طیف وسیعی از خدمات غذایی و نوشیدنی های سالم را به اشکال و در زمانهای غیر متعارف به گوناگونی وضعیت های تغذیه حرفه ای این سرمایه های ملی را ارائه کند و بر این نکته اشراف داشته باشد که آگاهی از تغییر نیازهای انرژی بدنی در طول فصل برای بازیکنان فوتبال در سطح ملی بسیار مهم است.

 

اما در حین تمرین بازیکنان فوتبال به کربوهیدرات دریافتی زیادی نیازمندند تا ذخایر عضلات خود را بعد از هر جلسه تمرین مجدداً به مقدار کافی فراهم کنند. به طور متوسط بازیکنان 5 تا 8 گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلوگرم وزن خود در روز نیازمندند. از غذاهای غنی از کربوهیدرات می توان موارد زیر را نام برد:

نان و سایر غلات صبحانه، میوه، پاستا، برنج، سبزیجات، ماست، شیر طعم دار کم چرب

بازیکنانی که بتوانند کربوهیدرات لازم را بدست آورند ممکن است از افت وسط هفته و خستگی مفرط در طول فصل رنج برند.بازیکنان در تمرینات سنگین باید بعد از هر جلسه تمرین تاکتیک های ریکاوری مواد غذایی را به کار گیرند در شرایط ایده آل بازیکنان باید 30 تا 50 گرم کربوهیدرات بعد از پایان تمرین سبک مصرف کنند. اسنک های ریکاوری که به این منظور تهیه شده است باید با مایعات ترکیب شود تا جایگزین آب از دست رفته در طول تمرین شود.

اما قبل از مسابقه در شرایط ایده آل، یک غذای ساده ولی غنی از کربوهیدرات باید 2 ساعت قبل از مسابقه مصرف شود.غله صبحانه همراه میوه، پاستا به همراه سس گوجه، ساندویچ، سیب زمینی پخته شده با چربی کم، سالاد میوه با ماست همه گزینه های خوبی برای بدست آوردن آمادگی لازم برای شرکت در مسابقه هستند. بسیاری از تیم ها علاقه مندند این وعده ی غذایی را به عنوان یک فعالیت تیمی به انجام برسانند، به ویژه هنگامی که به جای دیگر برای مسابقه می روند. غذا خوردن بچه های تیم با هم و در کنار هم می تواند برای افزایش روحیه و تمرکز روی مسابقه بسیار مفید باشد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: