mfnews.ir

انتشار: ۱۱:۳۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
کد خبر : ۹۸۹۱
تعداد بازدید: ۱۷۵۵
قطعه نخست بهار سال اینده زیر بار می رود
معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت گفت آنچه در طول ماه‌های گذشته در آزادراه تهران – شمال اتفاق افتاده در قیاس با ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با بیان این‌که آنچه در طول ماه‌های گذشته در آزادراه تهران – شمال اتفاق افتاده در قیاس با ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه است اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قطعه نخست این آزادراه تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 

به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان به نقل از  ایسنا، سید حسین میرشفیع در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: آزاد راه تهران – شمال با وجود آنکه در کریدورهای ترانزیتی کشور نقش مهمی ندارد، اما به دلیل قرارگرفتن در مسیر توریستی مهم برای مردم اهمیت زیادی دارد و از این‌رو دولت با همکاری بنیاد مستضعفان سرعت کار در این پروژه را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

 

وی درباره‌ی آخرین وضعیت قطعه نخست این آزادراه گفت: این قطعه که از سوی چند پیمانکار داخلی با سرعت بسیار بالایی در حال پیگیری است، در طول یکسال گذشته معادل ۲۰ سال قبل پیشرفت فیزیکی داشته انتظار داریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته این قطعه تا سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

 

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت اضافه کرد: در قطعه دوم نیز مناقصه با موفقیت انجام شد تا کار بر روی آن با جدیت پیگیری شود. تونل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل کشور در یک لاین به مرحله بهره‌برداری کامل رسیده و کار برای انتخاب پیمانکار لاین دوم نیز نهایی شده است.

 

به گفته میرشفیع، در قطعه سوم با توجه به پیشنهادهایی که سرمایه‌گذاران خارجی داشته‌اند به دنبال این هستیم که با سیستم EOT کار اجرایی بر روی این قطعه به زودی و پس از انجام مطالعات نهایی آغاز شود.

 

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت با بیان این‌که پیشنهادهای بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری در آزاد راه‌های ایران داشته‌ایم، بیان کرد: طبق برآوردهای ما در آینده نزدیک رقمی نزدیک به سه میلیارد یورو در این پروژه‌ها از سوی سرمایه‌گذاران خارجی وارد خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به تعریض جاده‌های شمالی کشور، عنوان کرد: در مسیر هراز که طرح ساخت بزرگراه پیگیری می‌شود به منظور کوتاه‌کردن مسیر و همچنین کنار زدن گردنه‌های برفگیر حدفاصل پردیس تا کلور به شکل آزادراه ساخته خواهد شد. آزادراه قائمشهر به ساری نیز به عنوان یکی از پروژه‌هایی که مورد کم‌توجهی قرار گرفته بود، با حذف سرمایه‌گذار خارجی از میان پیشنهادهای ارائه شده کار خود را از سر خواهد گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین