mfnews.ir

انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
کد خبر : ۹۱۵۹
تعداد بازدید: ۱۴۰۷
استفاده از پوشش رسانه ای و انتشار اطلاعیه‌های معرفی برند در سایت های خبری می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را برای هر کسب و کار به ارمغان بیاورد.

ممکن است تاکنون این سوال برای‌تان پیش آمده باشد که چگونه می‌توان با صرف کمترین بودجه، به بازاریابی محصولات یک برند پرداخت؟ استفاده از پوشش رسانه ای و  انتشار اطلاعیه‌های معرفی برند در سایت های خبری می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را برای هر کسب و کار به ارمغان بیاورد. در این مطلب ۱۰ مورد از مزایای انتشار مطبوعاتی را بررسی می‌کنیم که می‌توانند برای کسب و کارها مفید باشند.

 

۱) در معرض دید قرار گرفتن

 

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پوشش رسانه ای و تولیدمحتوا برای کسب‌وکارها در معرض دید قرار گرفتن است.

باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که محتوای خوب برای پوشش رسانه ای حکم پادشاه را دارد و توزیع محتوا ملکه است. یعنی با تولید محتوا و ترویج آن می‌توان تاثیر بزرگی بر خریداران بالقوه نهاد. برای دستیابی به این هدف باید محتوای خوب و توزیع مناسب را دنبال کرده و یک استراتژی محتوایی صحیح بر اساس ترکیب پیچیده‌ای از مقالات تخصصی برای برند خود و پست‌های وبلاگی‌تان تعیین کنید.

هر نوع محتوایی که برای برند خود تولید کنید می‌تواند نقش موثری در معرفی محصولات شما و تشویق مشتریان‌تان برای خرید آن‌ها داشته باشند. این کار راهی برای به اشتراک‌گذاری نظرها و ایده‌های شما با مشتریان و پاسخ به سوالات آن‌ها بوجود می‌آورد.

از سوی دیگر انتشار مطالب در مطبوعات می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در موفقیت و شناخته شدن برند شما در سطح عمومی داشته و به رشد برندتان کمک کند.

 

۲) افزایش فروش بالقوه

 

پوشش رسانه ای علاوه بر در معرض دید قرار دادن برند شما، حاشیه‌ی سودتان را نیز بالا می‌برد و مزایای کلیدی قابل‌توجهی برای شما فراهم می‌آورد. مخاطبان رسانه‌ی خبری که برند شما را معرفی می کند، با شما آشنا شده و به دلیل اعتمادی که به سایت موردنظر دارند به شما نیز اعتماد کرده و از شما خرید می کنند.

یکی دیگر از نکات مهم پوشش رسانه‌ای فراهم کردن امکان همکاری با برندهای دیگر است.

 

۳) افزایش اثربخشی طرحهای بازاریابی

 

آماری که به تازگی به دست آمده است حاکی از آن است که ۷۱٪ از بازاریابان B2B جهان برای افزایش فروش خود از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند. این روش می‌تواند راهکاری موثر برای افزایش فعالیت آنلاین و شناخته شدن برند شما در سطح عمومی و به دنبال آن افزایش درآمدتان باشد.

معرفی برند در یک سایت خبری نیز دقیقاً اهداف بازاریابی محتوایی را دنبال می‌کند؛ زمانی‌که محتوایی در مورد شما در یک سایت خبری پربازدید قرار می‌گیرد شما به بسیاری از اهداف بازاریابی و خصوصاً بازاریابی محتوایی از قبیل افزایش آگاهی از برند، ایجاد سرنخ‌های بازاریابی و افزایش تعداد مشتریان بالقوه دست می‌یابید.

 

۴) نمایش تخصص شما

 

پوشش رسانه ای یکی از راه‌های عالی در ایجاد اعتماد و اعتبار برای یک برند است. اگر بتوانید برند خود را در رسانه‌ای باکیفیت و مشهور معرفی کنید، میزان اعتبار خود را بالا می برید. در واقع اعتبار رسانه‌‌ی مذکور تضمین کننده‌ی اعتبار برند شما است.

 

۵) افزایش ترافیک وب‌سایت

 

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که روزانه ۸۰ میلیون نفر برای جمع آوری اطلاعات از اینترنت استفاده می کنند. همین موضوع می‌تواند یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای موجود در زمینه‌ی فعالیت‌های اینترنتی برای برندها را شکل دهد.

به کمک انتشار خبر در مطبوعات و سایت‌های مختلف و لینک دادن به وب‌سایت خود می‌توانید خوانندگان سایت مزبور را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید. از طرف دیگر هر چه ترافیک ورودی به وب‌سایت شما افزایش یابد، احتمال شناخته شدن برند و محصولات‌تان بیشتر شده و تعداد مشتریان بالقوه شما بالا می رود.

 

۶) مزایای مهم SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو

 

با معرفی برند شما در سایت‌های خبری مختلف تعداد بک‌لینک‌های دریافتی افزایش یافته و همین منجر به بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو خواهد شد. مطمئناً می‌دانید که گرفتن لینک از سایت‌های خبری پربازدید و معروف در سئوی سایت شما از ارزش بالایی برخوردار است. از سایتی که معرفی شما را می‌نویسد بخواهید تا کلمات کلیدی مناسبی برای معرفی برند بنویسد تا با کلمه‌های موردنظر، برندتان در گوگل دیده شود.

نکته‌ی مهمی که باید توجه کنید این است که سایتی را برای نوشتن معرفی برند خود انتخاب کنید که از لحاظ رتبه‌بندی سئو در درجات بالا قرار گرفته باشد.

 

۷) ایجاد فرصت‌های جدید برای دسترسی به مخاطبان هدف

 

استفاده از خدمات توزیع مطبوعاتی فرصت مناسبی برای دستیابی به اهداف خاص و کمک به رشد و توسعه‌ی برند شما است. زمانی‌که چشم‌انداز و ماموریت خود را به اشتراک می‌گذارید، افرادی را می‌یابید که به طور خاص با فلسفه‌ی وجودی برندتان آشنا هستند و پس از آن شما را انتخاب می‌کنند. این افراد یک رابطه‌ی قوی با برند شما برقرار می‌کنند و چون از ابتدا به طور خاص آن را می‌شناسند به احتمال زیاد به مخاطبان وفادار تبدیل خواهند شد.

 

۸) امکان بهره‌گیری از کانال‌های مختلف برای توزیع محتوا

 

کانال‌های توزیع بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای توزیع محتوای خود استفاده کنید. با داشتن یک داستان قوی که توسط یک رسانه‌ی قابل اعتماد پوشش داده شده باشد، می‌توانید به کانال‌های توزیع بیشتری نفوذ پیدا کنید. اگر شما محتوای قوی برای توزیع نداشته باشید نمی‌توانید استراتژی توزیع مناسبی را طراحی کنید. به یاد داشته باشید که محتوای قوی را تنها مطبوعات و رسانه‌های قوی برای شما می‌سازند.

 

۹) برقراری ارتباط صحیح با روزنامه‌نگاران

 

 روزنامه‌نگاران و نویسندگان همواره به دنبال داستان‌های قوی هستند تا آن‌ها را با نام خود و در رسانه‌های خود به اشتراک بگذارند. اگر شما داستان فوق‌العاده‌ای برای گفتن داشته باشید، احتمالاً نویسندگان بسیاری مایل به پوشش خبری شما خواهند بود. زیرا این پوشش رسانه ای یک موقعیت برد-برد برای صاحب برند و صاحب رسانه فراهم خواهد کرد.

 

۱۰) جذب سرمایه‌گذاران موثر

 

پوشش مطبوعاتی علاوه بر این‌که یکی از روش‌های مقرون به صرفه برای کسب شهرت آنلاین می‌شود، سبب جذب سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف به سمت برند شما شده و می‌تواند فرصت‌های بی‌نظیری برای رشد کسب‌وکارتان ایجاد کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
0
0
خدا را شکر صرفا تیزر را مطرح نکردین چون علاقه وافر وسنواتی به این ابزار تبلیغاتی در بین مدیران مرسوم است
پرطرفدارترین ها